ȘAPTE COLEGII din Constanța, RETROGRADATE la titulatura de licee tehnologice!

ȘAPTE COLEGII din Constanța, RETROGRADATE la titulatura de licee tehnologice!

29
0
DISTRIBUIȚI

Pentru că nu au mai îndeplinit condițiile impuse de legislația în domeniu, șapte unități de învățământ din județul Constanța au pierdut, începând din anul școlar 2018 – 2019, titulatura de „colegiu”, devenind licee tehnologice. Una din condițiile pe care trebuiau să o îndeplinească este reprezentată de promovabilitatea de peste 70% la Bacalaureat.

Șapte unități școlare din Constanța, o parte din municipiu, altele din județ, au pierdut, din anul școlar 2018 – 2019, titulatura de „colegiu”, acordată în baza Ordinului Ministrului Educației 3732/2013. S-a luat această decizie, ne-au precizat reprezentanții Inspectoratului Școlar Județean Constanța, întrucât unitățile de învățământ nu au mai îndeplinit criterii impuse de legislația în domeniu.

Este vorba despre următoarele unități de învățământ: Colegiul Tehnic Pontica, care a devenit Liceul Tehnologic „Pontica” (de altfel, în 2017 se discuta inclusiv despre desființarea acestei instituții de învățământ), Colegiul „Dobrogea” Castelu a devenit Liceul Tehnologic „Dobrogea” Castelu, Colegiul Tehnic de Marină „Alexandru Ioan Cuza” a devenit Liceul Tehnologic de Marină „Alexandru Ioan Cuza” (de menționat că aceasta nu a fost singura modificare adusă de anul școlar 2018/2019, ci tot din toamna lui 2018, această unitate de învățământ a trebuit să elibereze sediul pe care îl ocupau în cartierul Poarta 6, unde urmează să se mute, de la anul, Colegiul Militar de Marină, înființat în acest an), Colegiul Energetic Constanța, devenit Liceul Tehnologic Energetic Constanța, Colegiul Tehnic Tomis Constanța devenit Liceul Tehnologic „Tomis” Constanța, Colegiul Agricol Poarta Albă a devenit Liceul Tehnologic Poarta Albă și Colegiul Tehnic „Nicolae Titulescu” Medgidia a devenit Liceul Tehnologic „Nicolae Titulescu” Medgidia.

Ce criterii trebuiau să îndeplinească unitățile școlare

Conform metodologiei de acordare a titlului de colegiu național sau colegiu, unitățile de învățământ își păstrează titulatura doar dacă îndeplinesc, cumulativ, mai multe criterii: să aducă o contribuție deosebită la dezvoltarea învățământului, științei, culturii și sportului, la nivel local, regional, național sau internațional; elevii să aibă performanțe, care să se reflecte în rezultatele obținute la concursurile specifice, de la nivel național sau internațional; să aibă o perioadă de activitate de peste 75 de ani, pentru a deveni „colegiu național” sau de peste 50 de ani, pentru „colegiu”; la catedră să fie personal didactic titular, calificat, cu grade didactice sau doctorat, implicat în cercetare științifică sau pedagogică; rata de promovare la examenul de bacalaureat să fie peste media națională, cumulată (a celor două sesiuni anuale ale examenului), raportată la filiera în care școlarizează preponderent (tehnic/tehnologic/vocațional), pe ultimii trei ani; existenţa a cel puţin două specializări/calificări profesionale acreditate, care să funcţioneze în unitatea de învăţământ, în ultimii cinci ani; existenţa a cel puţin unui operator economic cu care unitatea de învăţământ, cu statut de liceu industrial/liceu tehnologic/grup şcolar, are încheiat un protocol de parteneriat în vederea pregătirii practice a viitoarei forţe de muncă; implementarea, ca beneficiar sau partener, a cel puţin unui proiect cu finanţare externă/proiect de mobilitate/parteneriat strategic relevant pentru dezvoltarea unităţii de învăţământ, în ultimii cinci ani.

Reale probleme pentru cele șapte instituții a ridicat, potrivit cadrelor didactice, criteriul privind promovabilitatea la Bacalaureat

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ