Președintele Consiliului de Administrație al THR Marea Neagră, Mielu Dobrin, despre turismul...

Președintele Consiliului de Administrație al THR Marea Neagră, Mielu Dobrin, despre turismul românesc

399
0
DISTRIBUIȚI

   FEPER (Întreprin­derea de Echipamente Periferice), cu o vechime de peste 40 de ani pe piața românească, este o între­prindere de stat cu profil de echipamente periferice pentru tehnica de calcul, care deţine de anul trecut Hotelul Orizont din Predeal şi Hotelul Central din Ploieşti. Cifra de afaceri a FEPER este de 30 mil. lei, dintre care jumătate vin din industria hotelieră, restul din închirieri de spaţii.

    T.H.R. Marea Neagra este o societate pe actiuni rezultata din fuziunea prin absorbtie de catre SC Eforie SA a patru mari societati de turism de pe litoralul romanesc: S.C. Carmen Silva S.A., S.C. Miorita Estival S.A., S.C. Venus S.A., S.C. Saturn S.A. Amplul proces de fuziune s-a incheiat la data de 03.06.2004, iar in luna ianuarie a anului 2005 compania nou creata si-a schimbat denumirea in “Turism, Hoteluri, Restaurante Marea Neagra”. Principalul obiect de activitate al societatii il reprezinta: prestarile de servicii turistice, unitatile administrate fiind clasificate la 4 stele, 3 stele, 2 stele, 1 stea.

    Domnul Mielu Dobrin este directorul general al FEPER şi preşedintele consiliului de administraţie al THR Marea Neagră. 

Domnul Director Mielu Dobrin a vorbit în cadrul unei emisiuni a ziarului Financiar despre ce înseamnă business-ul hotelier, managementul unui hotel și cât de mult contează o dezvoltare mai rapidă a turismului din România. De ce este important să și totuși atât de greu să găsești un manager de hotel? Este important să fie specializat în domeniu sau să fie un bun afacerist?

La aceste întrebări domnul Mielu Dobrin a declarat:

”Este foarte greu să găseşti un manager de hotel, nu avem oameni care să se dăruiască hote­lului pe care il conduc. Am schimbat de trei ori mana­gerii la Hotelul Orizont. Managerul este cel mai important om într-un business hotelier, pentru că el trebuie să îşi facă echipa, el este ”Dumne­zeul” acolo, trebuie să ştie să scoată profit din acea afacere, nu trebuie să fie specializat în turism, ci în afaceri.“

În România turismul merge și nu merge! Sunt stațiuni unde oamenii sunt în permanență interesați de ceea ce li se oferă, și stațiuni care și-au pierdut de mult strălucirea. Domnul Dobrin a declarat ” Turismul în România poate crește. Daca acest lucru se va întâmpla și sperăm să se întâmple, prețurile de achiziționare a hotelurilor va crește. Dar acest lucru depinde și de locul unde hotelul este poziționat… În Băile Herculane, o stațiune care a ajuns în paragină, un hotel poate fi achiziționat și cu 1 milion de Euro, pe când in Poiana Brașov prețul ajunge ca câteva zeci. În Băile Felix au fost investite peste 30 de milioane de euro, cel mai probabil aș investi în refacerea stațiunii Băile Herculane! Împăratul Iosif al Austriei s-a îndrăgostit de Băile Herculane și a investit acum mult timp în urmă, la fel aș investi și eu astăzi!” 

FEPER deține hotelul Central din Ploiești și Hotelul Orizont. Gradul de ocupație în Ploiești nu este unul ridicat,mai exact 33%, deoarece Hotelul Central este un hotel de business, unde oamenii vin și pleacă, pe când în Predeal, Hotelul Orizont are un grad de ocupare de 45 %. Cum se acoperă acest ”gol” în lipsa de ocupare? Domnul Mielu a declarat: ” Simplu. Prin restructurări, concedii fără plată, diminuarea personalului până la strictul necesar și cel mai important prin schimbarea managementului. Schimbarea structurii de managemenet poate crește valoarea unui hotel imediat. La Orizont noi sperăm odată cu aceste schimbări să depășim un grad de ocupare de 60%. ” 

Investițiile în renovări, precum a declarat domnul Director, sunt intre 200-500 euro/mp de cameră. Acestea sunt cheltuieli suportabile dar care necesită atenție și o bună gestionare … de aceea este foarte importantă calitatea managementului hotelului.

În România, este ușor să ascunzi profitul pe care îl obții în urma afacerilor, tocmai de aceea ar trebui să existe un singur impozit pe cifra de afaceri. Noi avem potențial, dar un prea avem loc să ne mișcăm. Thomas Cook este unul din oamenii importanți cu care noi lucrăm… el ne aduce turiști. La prețuri mici ce-i drept, de aceea spun că este greu să faci profit…  dar, colaborăm. 

Încă o dată ajungem la concluzia că în România avem nevoie conducători, de buni manageri în afaceri care să ridice turismul și toate ramurile lui. Este greu să fi bun in ceea ce faci, dar și răsplata este pe măsură, așa cum a declarat și domunl Director Mielu Dobrin ”Un manager de hotel poate câștiga până la 4.000 Euro” bineînțeles cu condiția să se culeagă roadele în urma lui.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ