Cardurile de sănătate – Problemă Națională

Cardurile de sănătate – Problemă Națională

271
0
DISTRIBUIȚI

Interviu cu Purtătorul de Cuvânt al CAS Constanța, Aurelia Rădoi

 

Cardurile de sănătate, reprezintă actualmente o problemă națională. Cei mai mulți dintre români încearcă să înțeleagă sistemul pentru a nu mai fi nevoiți să umble cu teancurile de hârtii dintr-un birou în altul. Într-un interviu acordat publicației noastre, Purtătorul de Cuvânt al Casei de Asigurări de Sănătate Constanța, Aurelia Rădoi, va explica toți pașii care trebuie urmați de către cetățeni în rezolvarea problemelor legate de Cardul de Sănătate.

Spuneți-ne vă rog, în primul rând, cum pot cetățenii să intre în posesia unui Card de Sănătate?

Asigurații primesc cardurile la domiciliu prin factorii postali . Dacă de două ori nu au fost găsiți acasă, factorii returnează la noi cardurile.  În prezent, avem la sediu aproximativ 18.600 de carduri returnate de către Poștă. Toți asigurații sunt așteptați să își ridice cardul de sănătate, deoarece, dacă aceștia figurează în baza de date ca având cardul emis și totuși nu-l prezintă furnizorilor de servicii medicale,  nu vor putea beneficia de pachetul de bază. În cazul în care, asigurații nu au intrat încă în posesia cardului, pot verifica dacă li s-a emis acest document prin accesarea serviciului pus la dispoziție de CNAS la adresa http://www.cnas.ro/page/verificare-asigurat.html sau se pot adresa caselor de asigurări în evidența cărora se află, pentru verificare. Trebuie să menționăm că, aceste carduri sunt emise numai pentru persoanele asigurate, iar pentru emiterea acestora nu trebuie făcută nicio cerere, pentru că tipărirea se generează automat din sistem.

Dar, dacă o persoană este asigurată și totuși nu are cardul emis, poate acea persoană să beneficieze de servicii medicale decontate?

Da, asigurații care până la această dată nu au carduri de sănătate emise, pot beneficia de servicii medicale fără prezentarea acestuia. Furnizorul de servicii medicale, NU trebuie să ceară unui asigurat fără card emis nicio altă dovadă înlocuitoare a cardului, deoarece, prin simplu fapt că figurează în baza de date ca fiind asigurat fără card emis , are dreptul la servicii medicale de bază. Medicii au obligația să interogheze platforma informatică pentru a vedea dacă asiguratul are card emis. Informația rezultată ține loc de document justificativ. Condiția este ca această interogare a platformei să se realizeze la momentul acordării serviciului medical. Ce trebuie să facă asigurații în cazul în care pierd, deteriorează cardul sau le este furat?

Asigurații care au pierdut, li s-a furat sau deteriorat cardul de sănătate vor solicita eliberarea unui card duplicat la casele de asigurări, unde vor depune o cerere și vor plăti contravaloarea noului card și a cheltuielilor de distribuire prin servicii poștale, în valoare de 15 lei. Până la primirea noului card de sănătate, asigurații vor avea acces la servicii mediale în baza unei adeverințe de înlocuire a cardului de sănătate ce li se va înmâna de la CJAS în momentul în care vor depune cererea pentru emiterea cardului duplicat. Adeverința are valabilitate 60 de zile, timp în care persoana va primi noul card prin serviciile poștale.

 

 

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ