Administrarea pavilionului maritim român a revenit statului

Administrarea pavilionului maritim român a revenit statului

201
0
DISTRIBUIȚI

Acesta fusese cedat de către un director al Autorității Navale Române, pentru 30 de ani, unei firme din Cipru

 

Curtea de Apel Constanta a anulat definitiv, în cursul săptămânii trecute, contractul prin care Autoritatea Navală Română (ANR) a cedat drepturile de administrare a pavilionului maritim român unei firme din Cipru, RIFA Holdings Limited (fosta Ilvana Holdings Limited), pentru o perioadă de 30 de ani. Instanța a anulat contestația formulată de reprezentanții offshore-ului din Cipru împotriva Tribunalului Constanța, care a anulat contractul, în prima instanță.
De asemenea, Curtea de Apel Constanța a obligat Rifa Holdings Limited la plata a 14.880 lei cheltuieli de judecată către Autoritatea Navală Română, potrivit datelor din dosarul 746/36/2013.
În septembrie 2012, Autoritatea Navală Română (ANR) a încheiat un contract cu firma cipriotă Ilvana Holding prin care erau cedate drepturile de administrare a registrului internațional maritim român. Prin acest contract, firma cipriotă care are o subsidiară în Germania, Romanian International Flag Administration (RIFA), putea intermedia toate operațiunile necesare înmatriculării de nave străine sub pavilion românesc. Contractul a fost chestionat de câteva instituții ale statului român sub aspectul oportunității. Mai mult, în acea perioadă, Corpul de Control al Ministerului Transporturilor și arbitrul achizițiilor publice (ANRMAP) arăta că acest contract controversat a fost încheiat prin încălcarea legii. Corpul de Control al Ministerului Transporturilor a efectuat în perioada 17 iulie-24 iulie 20013 un control tematic la Autoritatea Navală Română pentru verificarea legalității încheierii, la data de 12 septembrie 2012, a contractului de agenție cu Ilvana Holdings Limited. Controlul a fost dispus de conducerea ministerului, ca urmare a solicitării Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție-Direcția Națională Anticorupție, se arată în raportul corpului de control, aprobat pe 1 august 2013 de ministrul interimar al transporturilor de atunci, Victor Ponta.
Contractul are prevăzută o durată inițială de 30 de ani, cu posibilitate de prelungire în mod automat pe perioade succesive de câte 10 ani „cu condiția ca niciuna dintre părți să nu rezilieze contractul cu un preaviz de 10 ani pe perioada inițială și de 5 ani ulterior”.
Din analiza prevederilor contractului, rezultă că utilizatorii vor plăti pe navă și an, un  tarif de bază de 6.000 euro și o taxă variabilă pe greutate fără încărcătură. În funcție de greutate, taxa variabilă este între 0,1 euro și 0,3 euro pe fiecare tonă DWT.
Într-o anexă a contractului se prevede o cotă a autorității de doar 1.000 euro/an pentru fiecare navă înmatriculată în registru.

 

 

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ